Najlepszy OTS
 
Szukanie zaawansowane
   
 
Home Rejestracja FAQ Użytkownicy Grupy Galerie  
 
 


Forum Najlepszy OTS Strona Główna Skrypty [NPC] Dzownek (Donger)
Wyświetl posty z ostatnich:   
       
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

Sob 16:29, 18 Mar 2006
Autor Wiadomość
Administrator
Administrator
Administrator



Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Temat postu: [NPC] Dzownek (Donger)

Witam. To mój pierwszy skrypt. Zrobiłem npc dzwonek. Na moim otsie bywało tak, że jedna osoba otworzyła w swoim domku sklep. Ale nie zawsze mogła być w sklepie wtedy gdy był klient. A powiadamianie ręcznie na priv było niezbyt ciekawe. Dlatego zrobiłem npc dzownka, który po wpisaniu "dong" przywołuje do siebie daną osobę. Do tego można sobie dorobić samemu ewentualnie lever który sam za playera mówi słowo które wywołuje sprzedawce A więc tak:

data/npc
Tworzymy Donger.xml i wpisujemy w nim:

Kod:
<?xml version="1.0"?>
<npc name="Donger" script="data/npc/scripts/donger.lua" access="3">
 <look type="131" head="79" body="79" legs="79" feet="79"/>
</npc>


Nazwę donger można zmienić na swoją nazwę npc
data/npc/scripts
Tworzymy donger.lua i wpisujemy w nim:

Kod:
-- Npc Donger by Kubofon --
focus = 0
talk_start = 0
target = 0
following = false
attacking = false

function onThingMove(creature, thing, oldpos, oldstackpos)

end


function onCreatureAppear(creature)

end


function onCreatureDisappear(cid, pos)
  if focus == cid then
          selfSay('Good bye then.')
          focus = 0
          talk_start = 0
  end
end


function onCreatureTurn(creature)

end

function msgcontains(txt, str)
  return (string.find(txt, str) and not string.find(txt, '(%w+)' .. str) and not string.find(txt, str .. '(%w+)'))
end


function onCreatureSay(cid, type, msg)
  msg = string.lower(msg)

  if (msgcontains(msg, 'dong') and focus == 0) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
  selfSay('Witam ' .. creatureGetName(cid) .. '! Zaraz zawolam sprzedawce.')
  selfSay('/c Nick Osoby')
                  selfSay('Sprzedawca juz jest')
  focus = cid
  talk_start = os.clock()

  elseif msgcontains(msg, 'hi') and (focus ~= cid) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
  selfSay('Przepraszam, aby zadzwonic po sprzedawce wpisz dong')

  elseif focus == cid then
talk_start = os.clock()

  end
end


function onCreatureChangeOutfit(creature)

end


function onThink()
  if (os.clock() - talk_start) > 30 then
  if focus > 0 then
  selfSay('Next Please...')
  end
 focus = 0
  end
 if focus ~= 0 then
 if getDistanceToCreature(focus) > 5 then
 selfSay('Good bye then.')
 focus = 0
 end
 end
end


Pochylone wartości można zmienić.
if (msgcontains(msg, 'dong') and focus == 0) and - W tej linijce zamiast dong, można wpisać inne słowo na które ma zaareagować npc
selfSay('Witam ' .. creatureGetName(cid) .. '! Zaraz zawolam sprzedawce.') - Powitanie po prośbie o wywołanie sprzedawcy
selfSay('/c Nick Osoby)' - Przeteleportowanie do siebie sprzedawcy
selfSay('Sprzedawca juz jest') - Informacja o przybyciu sprzedawcy

data/world/npc.xml

Kod:
<npc name="Donger" x="pozycjax" y="pozycjay" z="pozycjaz"/>


Jeśli modyfikowałeś nazwę npc to w npc name=" wpisz swoją nazwę.
I to na tyle, powinno działać, jest to mój pierwszy skrypt więc wrazie błędów proszę o wyrozumiałość


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
      Do góry  
Nie 19:24, 31 Gru 2006
Autor Wiadomość
kamil-13-1993
Gość






Temat postu:

hej jest cos zjebane z twoim skryptem Dzwonkiem zrobilem go i dupa nie da sie pisze do niego dong i nic cos jest zjebane
 
      Do góry  
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu

 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


      Do góry  

Strona 1 z 1
Skocz do:  
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Avalanche style by What Is Real © 2004
             
Regulamin