Najlepszy OTS
Super OTS :: Super Forum
Szukanie zaawansowane
Home
Rejestracja
FAQ
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Najlepszy OTS Strona Główna
Skrypty
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
TAK
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz HTML w tym poście
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Do góry
Skocz do:
Wybierz forum
OTS
----------------
Nowosci z OTSa
o OTSie
Ogolnie o oTSiE
----------------
Problemy/Pytania
Skargi
Kupie/Sprzedam/Zamienie
Fotki z OTSa
Shoutbox !!!
Ksiega Gosci
Tibia Realna
----------------
Pomoc w tibii
Pochwal Sie
Download RL Tibia
Open Tibia Serwer
----------------
Skrypty
Pomoc
Pytania
Download
Hyde Park
----------------
Bramka SMS
Inne
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
kamil-13-1993
Wysłany: Nie 19:24, 31 Gru 2006
Temat postu:
hej jest cos zjebane z twoim skryptem Dzwonkiem zrobilem go i dupa nie da sie pisze do niego dong i nic cos jest zjebane
Administrator
Wysłany: Sob 16:29, 18 Mar 2006
Temat postu: [NPC] Dzownek (Donger)
Witam. To mój pierwszy skrypt. Zrobiłem npc dzwonek. Na moim otsie bywało tak, że jedna osoba otworzyła w swoim domku sklep. Ale nie zawsze mogła być w sklepie wtedy gdy był klient. A powiadamianie ręcznie na priv było niezbyt ciekawe. Dlatego zrobiłem npc dzownka, który po wpisaniu "dong" przywołuje do siebie daną osobę. Do tego można sobie dorobić samemu ewentualnie lever który sam za playera mówi słowo które wywołuje sprzedawce A więc tak:
data/npc
Tworzymy Donger.xml i wpisujemy w nim:
Kod:
<?xml version="1.0"?>
<npc name="Donger" script="data/npc/scripts/donger.lua" access="3">
<look type="131" head="79" body="79" legs="79" feet="79"/>
</npc>
Nazwę donger można zmienić na swoją nazwę npc
data/npc/scripts
Tworzymy donger.lua i wpisujemy w nim:
Kod:
-- Npc Donger by Kubofon --
focus = 0
talk_start = 0
target = 0
following = false
attacking = false
function onThingMove(creature, thing, oldpos, oldstackpos)
end
function onCreatureAppear(creature)
end
function onCreatureDisappear(cid, pos)
if focus == cid then
selfSay('Good bye then.')
focus = 0
talk_start = 0
end
end
function onCreatureTurn(creature)
end
function msgcontains(txt, str)
return (string.find(txt, str) and not string.find(txt, '(%w+)' .. str) and not string.find(txt, str .. '(%w+)'))
end
function onCreatureSay(cid, type, msg)
msg = string.lower(msg)
if (msgcontains(msg, 'dong') and focus == 0) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Witam ' .. creatureGetName(cid) .. '! Zaraz zawolam sprzedawce.')
selfSay('/c Nick Osoby')
selfSay('Sprzedawca juz jest')
focus = cid
talk_start = os.clock()
elseif msgcontains(msg, 'hi') and (focus ~= cid) and getDistanceToCreature(cid) < 4 then
selfSay('Przepraszam, aby zadzwonic po sprzedawce wpisz dong')
elseif focus == cid then
talk_start = os.clock()
end
end
function onCreatureChangeOutfit(creature)
end
function onThink()
if (os.clock() - talk_start) > 30 then
if focus > 0 then
selfSay('Next Please...')
end
focus = 0
end
if focus ~= 0 then
if getDistanceToCreature(focus) > 5 then
selfSay('Good bye then.')
focus = 0
end
end
end
Pochylone wartości można zmienić.
if (msgcontains(msg, 'dong') and focus == 0) and - W tej linijce zamiast dong, można wpisać inne słowo na które ma zaareagować npc
selfSay('Witam ' .. creatureGetName(cid) .. '! Zaraz zawolam sprzedawce.') - Powitanie po prośbie o wywołanie sprzedawcy
selfSay('/c Nick Osoby)' - Przeteleportowanie do siebie sprzedawcy
selfSay('Sprzedawca juz jest') - Informacja o przybyciu sprzedawcy
data/world/npc.xml
Kod:
<npc name="Donger" x="pozycjax" y="pozycjay" z="pozycjaz"/>
Jeśli modyfikowałeś nazwę npc to w npc name=" wpisz swoją nazwę.
I to na tyle, powinno działać, jest to mój pierwszy skrypt więc wrazie błędów proszę o wyrozumiałość
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Avalanche style by
What Is Real
© 2004
Regulamin